fbpx
Jak rozwinąć firmę foto?
fotograf-rodzinny-warszawa

 

Wiesz już jak robić dobre zdjęcia. Może jeszcze nie do końca w to wierzysz, ale ilość kursów i certyfikatów mówi sama za siebie! Mimo to wciąż brakuje Ci najważniejszego  – klientów. Jak rozwinąć firmę foto i budować zaufanie wśród klientów? Podpowiem Ci, jednak musisz pamiętać o jednym – bez pracy, sumienności i autentyczności, nic się nie zadzieje.  

Poniżej przygotowałam dla Ciebie kilka podpowiedzi, co możesz zrobić ponad rozwój umiejętności fotograficznych, aby budować most z przyszłymi klientami, wzbudzić zaufanie i przyciągnąć do siebie ludzi. Co sprawi, ze Twoja firma, nabierze rumieńców. 

Bo dobre zdjęcia już nie wystarczą! Za dużo ich już na rynku, by same ładne ujęcia wystarczyły. Dziś potrzebna jest Twoja osoba, jako największy wyróżnik Twoich fotografii. Autentyczność, samoświadomość i pokazanie się szerzej. Brzmi tak banalnie, jednak doskonale wiem, ile to dla Ciebie znaczy wysiłku. Gotowa na podbój świata?

Tych kilka punktów podpowie Ci, jak rozwinąć firmę foto!

01. TWOJE DNA – odnajdź swój wyróżnik

Czy już wiesz,  co Cię wyróżnia z tłumu? Czym przyciągasz do siebie ludzi? Pomyśl i wykorzystaj to! To Twój mocny punkt, który sprawi, że będziesz przyciągała odpowiednie, pasujące do Ciebie osoby. Opowiedz o tym! Pokaż! Jeśli nadal nie wiesz, co to może być, zapytaj! Bliskich, odbiorców na Instagramie, klientów… Zapytaj tych, którym ufasz i którzy zdążyli Cię poznać. Oni na pewno Ci podpowiedzą i będą szczerą informacją zwrotną.

Jeśli już znasz TO COŚ, daj się poznać bliżej. Opowiedz o tej magicznej cesze, która jest wyjątkowa, niepowtarzalna. Pokaż kontekst, w którym jej obecność staje się ogromnym atutem. Staje się wyróżnikiem. Zobaczysz, zadzieją się cuda!

02. Nisza na rynku – wstrzel się!

Gdy rozpoczynasz działalność fotograficzną i chcesz się wbić w ogromny, rozpędzony pociąg pełen ludzi – będzie Ci ciężko! Odbijesz się z bólem i nie wsiądziesz. Potrzeba dużo determinacji, by dogonić tych, którzy zaczęli przed Tobą. To jest naturalne. Ale nie martw się! Jest na to rada!

Jeśli chcesz dołączyć do modnej teraz fotografii, masz większą szansę na sukces, gdy znajdziesz swoją niszę. Niszę możesz odnaleźć pytając klientów o to, czego im brakuje na rynku. Może to być bardziej szczegółowe podejście do danej fotografii, jak np. zamiast sesji rodzinnych lifestyle wybierzesz fotografię dokumentalną, czyli taką bez żadnej ingerencji. Możesz znaleźć swoją niszę także w sposobie przekazu zdjęć, w sposobie edycji czy stylizacji danych rodzin. Fotografując jak większość konkurencji na rynku, wpadasz do ogromnego worka. I tych pierwszych, nie przegonisz w ten sposób.

 

fotograf-rodzinny-warszawa

Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd. Z prądem płyną śmieci. 

03. Rób po swojemu!

PAMIĘTAJ, że to co działa u innych, nie musi działać u Ciebie! Jeśli ktoś Ci mówi, że coś musisz, to UCIEKAJ! Nic nie musisz, jednak możesz wszystko, jeśli tylko zechcesz. Testuj
i działaj z tym, co rezonuje z Tobą, Twoim temperamentem i wartościami, jakie nosisz w sercu. Jednak nigdy nie rób nic wbrew sobie, nawet jeśli słyszysz z każdej strony, że warto. Intuicja to podstawa!

Idąc za Herbertem, pamiętaj, że z prądem płyną śmieci! Dlatego idź pod prąd! To nie tylko większa szansa na sukces, na nowe odkrycia, ale również na to, by nie wypalić się i iść swoją, najlepszą dla siebie drogą. To ona zaprowadzi Cię tam, gdzie zechcesz.

04. Sesja wizerunkowa

Może jeszcze o tym nie wiesz, ale prędko zobaczysz, że to będzie najlepsza decyzja dla Twojej marki! Pokazując siebie, budujesz zaufanie! Ludzie lepiej poznają Ciebie, poczują większą więź. Moje zdjęcie profilowe na Instagramie zrobiła Ania Kondraciuk, pochodzą z 2018 roku i używam ich cały czas przez te 3 lata. Te ujęcia widoczne w tym artykule są właśnie autorstwa Ani oraz Kasi Wieczorek.
Profesjonalne zdjęcia ozdobią Twoją markę i dzięki nim zbudujesz zaufanie, ktore finalnie przełoży się na liczbę klientów.  Oni chętniej wybiorą fotografa, który daje się poznać poprzez swoją stronę www czy media społecznościowe.

05. Kim jesteś? Daj się poznać.

0Jeśli nie wiesz, jak rozwinąć firmę foto, to to najlepszy punkt, by właśnie tak się stało! Daj się poznać w sieci i na żywo. Znajdź most porozumienia z klientami i odbiorcami Twoich treści. Pokaż swoje wartości, swoją misję w fotografii. Nie obawiaj się, chociaż rozumiem, że to trudne. Chyba najtrudniejsze w całym zawodzie fotografa, który najczęściej najchętniej chowa się za aparatem. Jednak wiem, że dzięki takim zabiegom, świadomie zaczniesz wpływać na to, jak widzą Cię inni.

W moim e-booku “Marka osobista fotografa” poruszam olbrzymi zakres zagdanień jak się wyróżnić, jak odnaleźć swoją autentyczność, która będzie magnesem dla klientów. Wystarczy tylko nastawić się na to, że jesteśmy nieodłączną częścią naszych zdjęć.

Jaki będzie tego skutek? Klienci decydując się na usługę u Ciebie, wybiorą Ciebie nie tylko dla Twoich zdjęć, ale także dlatego, jaką jesteś osobą. Poczują pozytywne koneksje, poczują że Cię znają, poczują się swobodniej i bardziej komfortowo. W rezultacie będą trafiać do Ciebie takie osoby, które przyciągniesz swoją osobowością – będą zatem podobni do Ciebie!

06. OPINIE – zadbaj o opinie od klientów

Nic tak nie wzbudza wiarygodności jak opinie innych. Poświęć na to chwilę i zdobądź rekomendacje tych, którzy już Ci zaufali i pokochali Twoje fotografie. Głupio Ci poprosić? Rozumiem, jednak nie licz na to, że klienci sami będą takie opinie pisać. Zrobi to garstka osób, dlatego weź sprawy w swoje ręce.

Rekomendacje na www, na mediach społecznościowych oraz wpisy redagowane głosem zadowolonego klienta, to proste sposoby na to, by wzbudzić zaufanie tych przyszłych. Pokaż opinie w swoim stories na Instagramie czy Facebooku i zapisz w relacjach, aby już zawsze można było do nich bez problemu trafić.

Ponadto, nie bój się opowiadać o szczęśliwych ludziach, których spotkałaś na swojej drodze. Mów o tym, gdy wydarzy się coś wyjątkowego. Gdy klient obdaruje Cię prezentem, dobrym słowem, czy opowie Ci, jak dużo znaczą dla niego te fotografie. To idealna historia, by przyciągnąć również tych wahających się. 

 

Czujesz niedosyt wiedzy?

Z wykształcenia jestem psychologiem. Co prawda klinicznym, ale na studiach pracowałam przy badaniach marketingowych, stąd ta wiedza wciąż krąży mi w żyłach. Dzielę się nią płatnie i bezpłatnie, dlatego sama zdecyduj, czy chcesz dowiedzieć się ode mnie jeszcze więcej.

Jeśli czujesz wciąż niedosyt, chcesz nauczyć się jak skutecznie rozwijać swoją markę i budować firmę na dobrym fundamencie, zajrzyj do mojego SKLEPU. Czekają tam na Ciebie kursy, ebooki i poradniki. Bez lania wody, same konkrety, doświadczenie i indywidualne podejście. Łap zniżkę na pierwsze zakupy, zapisując się do newslettera poniżej.

 

Witaj!

Mam na imię Marika i tworzę rodzinne, subtelne fotografie. Łapię w kadrze to co ulotne i ważne. Miłość, więzi, czułość.

KATEGORIE:

NATURALNA FOTOGRAFIA

Poznaj kulisy moich sesji fotograficznych i dowiedz się jak pracuję.

FIRMA FOTOGRAFICZNA

Dowiedz się jak odnaleźć swoją własną drogę i zachować balans życiowy.

Z ŻYCIA WZIĘTE

Historie z życia fotografa, czyli co się dzieje w moim życiu kiedy nie robię zdjęć.

PODRÓŻE

Bez all inclusive i tylko własnymi ścieżkami. Pokażę Ci jak to zrobić!

Ebook „13 błędów na mojej drodze fotograficznej”

Newsletter

Świeże informacje, nowości w sklepie, specjalne zniżki, merytoryczne artykuły! Bez spamu! Zapisując się do newslettera otrzymasz najważniejszy wg mnie rozdział e-booka „13 błędów” o predyspozycjach temperamentu, które często zaniedbujemy. Dodatkowo zyskasz zniżkę 10% na pierwsze zakupy w moim sklepie.

.

Może zainteresuje Cię również:

You cannot copy content of this page

    

Copyright 2014-2021 Marika Wrońska. Designed with love by SHABLON.